top of page

Service & Support

Serviceerbjudandet - kuggen i driftsäkerhet och långsiktig kostnadsoptimering

Vår serviceavdelning, Sensec Support & Service, består av högt kvalificerade tekniker som är utbildade och certifierade av våra leverantörer. Teamet med dess projektledare ansvarar för alla leveranser, underhåll och reparationer. Alla Sensecs större eller mer omfattande leveranser bedrivs i projektform för att garantera en kvalitetssäkrad lösning. Vid särskilda behov eller större projekt involveras våra leverantörer i nära samarbete med Sensec för att möte kundernas behov avseende funktion, prestanda och tillgänglighet.

 

Serviceorganisationen är placerad i Arlandastad 5 minuter från Arlanda flygplats och har lång erfarenhet av att effektivt planera och genomföra förebyggande underhåll och felavhjälpning på flygplatser runt om i Sverige. I första hand strävar vi efter att lösa uppkomna problem med hjälp av telefonsupport och felsökning på distans men i de fall vår närvaro krävs garanterar en central placeringsort och närheten till Arlanda flygplats snabb utryckning och täckning över hela Sverige vid akuta fel.

Vad behöver du hjälp med?

Projektledning

Sensec har lång erfarenhet av att driva installationsprojekt och koordinera samt samordna arbetet med olika underleverantörer för att säkerställa att tidsplaner och resultat lever upp till kundens förväntningar och behov.

 

Sensecs certifierade projektledare arbetar enligt vedertagna projektmodeller för att garantera att allt från leverans, installation/implementering, utbildning och dokumentation sker på ett professionellt och kvalitetsmässigt sätt där kunderna kan följa och medverka i hela processen.

Installation och leverans

Vår serviceavdelning med tekniker som är utbildade och certifierade av våra leverantörer ansvarar för alla installationer och leveranser.

​

Utifrån olika verksamheters specifika behov säkerställer vi att alla våra system är funktionstestade, kalibrerade, godkända, certifierade och anpassade innan överlämning till verksamhet sker.  Vår kunskap och erfarenhet i kombination med standardiserade rutiner och processer säkerställer korrekta och kostnadseffektiva installationer över hela landet.

6.png

Förebyggande underhåll

För att uppnå hög tillgänglighet på teknisk utrustning och system krävs ett förebyggande underhåll som baseras på tillverkarens rekommendationer likväl som vår egen praktiska erfarenhet från system i operativ miljö. Behovet av förebyggande underhåll skiljer sig åt mellan olika typer av verksamheter och hänsyn behöver tas till bl.a. operativa förutsättningar, omgivande miljö, nyttjandegrad och användningscykler med mera på varje lokal plats.

 

Den högsta tillgängligheten uppnås om driftstopp till följd av fel minimeras i största möjliga mån. Detta ställer stora krav på det förebyggande underhållet och förmågan att snabbt identifiera uppkomna fel eller i bästa fall kunna förutse fel innan de inträffar. I det förebyggande underhållet gäller det att ha kunskap och erfarenhet om förväntad livslängd på olika komponenter i utrustningen för att kunna förutse fel på förbrukningsdelar/slitdelar och andra delar innan de går sönder men samtidigt nyttja största delen av delarnas livslängd för att optimera kostnadsbilden över tid.

 

Vi har resurser, rutiner, processer och lång erfarenhet av att arbeta på detta sätt med ett stort antal olika utrustningar från olika leverantörer på olika fysiska platser över hela landet.

Avhjälpande underhåll

I händelse av driftstopp på utrustningen handlar allt om att minimera tiden för driftstoppet. Fel kan inträffa alla tider på dygnet och det gäller att ha resurser, rutiner, processer och hjälpmedel för att kunna möta upp mot olika verksamheters behov. Vi har sedan många år en serviceorganisation anpassad efter dessa utmaningar och kan erbjuda  en etablerad beredskapsverksamhet som täcker hela landet 24 timmar om dygnet året om.

Kontakta oss

Vi föreslår att ni kontaktar en av våra specialister.

Mathias Rådman

Servicechef

070-540 62 21

mathias.radman@sensec.se

Nicklas Ädel

Eftermarknad

070-540 12 37

nicklas.adel@sensec.se

William Thorén

Eftermarknad

070-540 13 01

william.thoren@sensec.se

bottom of page